24 сент. 2013 г.

Ӟучомем. И мар?

Мон, конечно, валасько вал, что блог нуыны кутски ке, сое лыдӟозы. Но. Мон ӧй малпа вал, что  сое кытчы ке постить карозы шуса. Валасько вал, что кинлы ке кельшоз, кинлы ке уз. Но. Тросэзлы уггес кельшы, видимо. "Вооот,- шуо,- ӟуч кылъёс трос гожъямъёсам, нокыӵе синтаксисэз ӧвӧл, лексика никакущий".(ма филолоос верало ни. Кинъёс на :)). Ӟучомем. Но мон ведь гожъясько озьы, кызьы вераськисько. Тазьы гожъяса мыным аслым каньылгес, лыдӟыны но секыт ӧвӧл (тросэз шуо, что каньыл лыдӟыны). Чебергес гожтыны турттыса, удмурт кылэ ваньзэ берыктыны турттыса, куддыръя вокщё гожтэме уг пӧрмы. Мыным школаын но туж секыт вал удмурт кылын сочинение гожтыны (блин, асме али не патриот кожаны кутскисько :)). Ӟуч кылын сочинениосме мактало вал. Ма, конечно. Ӟуч кыл всё равно узыргес. Отын одӥг существительнойлы незнай кӧня прилагательной бырйыны луэ. Удмурт кылын бырйыны кутскисько ке, гуньдӥсько кадь. Куке но одӥг адями шуиз вал: "Удмурт дуннелы ӧй гожтӥськы ни. Словарез кутыса лыдӟыны кулэ ни сое. Ваньзэ удмурт кылэ берыктын турттыса шузимо кадь ни".

"Ооо,- шуо, - да тӥ озьы удмурт кылэз быдтӥськоды ӟуч кылъёсты пыртаса". Дак, блин, будто бы ӟуч кыллэн сыӵе йырвисёнэз ӧвӧл. Ӟуч кылад но кӧня заимствованиос. Али кылъёс, кудъёссэ тӥ шуоды да, конечно, со ӟуч кыл, пыремын олокыӵе но кылъёсысь и совсем ӟучесь ӧвӧл. Просто время соосты ӟучомытӥз. Например, думаете карандаш ӟуч кыл? Чик но ӧвӧл.

Милям ӟуч филологиысь дышетӥсьёс тоже нургето, что трос заимствованиос, что соосын жагтӥсько.

 Мыным потэ, котькуд кыллэн сыӵе йырвисёнэз вань. Сомында кылъёслэн ог-огенызы взаимодействовать карытэк улэмзы уз луы.

1 комментарий:

  1. ох, тынад та гожъямед идиальной социолингвистический материал. гожъя, кызьы гожъяськод, номырзэ эн вошты! мон бӧрысь эскере ))

    ОтветитьУдалить